onsdag 24. oktober 2012

Be a star

Tilbake fra en liten miniferie i Provence. Fantastisk landskap, god mat og imøtekommende franskmenn. Høsten var kommet, men vi fikk likevel smake litt på solen. Herlig å kunne gå i sommerklær i noen dager til. Reiste hjem med masse inntrykk og en liten forelskelese i den franske landsbygda, men med tom shoppingkoffert. Det nærmeste jeg kom stoffer og garn var effekt- og akrylgarn på et marked og det klarte jeg og stå over :)

idyllisk smug i en liten fjell-landsby

Vel hjemme og kaozet hersker på syrommet.... Påbegynte prosjekter, stoffhauger, glidelåser, knapper og mønster i et eneste virvar. Innimellom et par bestillinger har jeg nå samlet meg om å rydde ved å gjøre ferdig litt til årets julemarked.  (Unik og kaoz blir å finne på torget i sandefjord første helgen i desember)
En skikkelig ryddesjau og støvtørk er egentlig på sin plass.... hvordan blir det så rotete så fort mon tro?

Først ut, en myk fleecekjole i str. xl. Kjolen har a-skjørt og trompetermer, fint snitt til større jenter :) Den er sydd i brun fleece fra stoff og stil. I lommen har den fått stjernejersey fra Schröder Modestoffen, kantet med hvit ribb også fra Schröder. Fremme på låret har jeg brodert Be a star med rødt moulinegarn.





Har du lyst på en glad og varm høstkjole, så finner du den i shoppen :)

2 kommentarer:

Eli sa...

Kjempefin kjole!! Synd du ikke fant noe stoff i Frankrike, da.

Helle sa...

Så leit at du kom tomhendt hjem fra turen din. Nå hørtes det likevel ut som om dere koste dere godt på turen, og det var del det egentlige målet med turen?

Koselig kjole du har laget. Har så stort lager nå at jeg tror jeg må begynne å tenke på slag jeg også. Lykke til med julesalget ditt. :)