mandag 17. juni 2013

Ny kjole, og jentetur til Amsterdam :)

3 venninner på tur, -shopping -skravling - og mye latter, det må være betegnelsen på en god husmorferie :) 
Jeg har vært i Amsterdam et par ganger før, men det var noe eget med å rusle gatelangs i t-skjorta, og kunne sitte ute på en fortauscafè og bare kose seg i sola.

Jeg bestemte meg sent tirsdagskveld for at jeg måtte ha med meg en ny kjole, og satte i gang å sy. Stoffet er litt kraftig bomull med litt stretch. Jeg valgte derfor å gjøre det enkelt og droppet fòret. Jeg bruker underkjole under uansett, og siden jeg ikke trengte fòr for å holde fasongen droppet jeg det denne gangen.

Dere som har fulgt meg en stund kjenner nok igjen modellen, det begynner å bli et antall kjoler etter dette mønsteret. Synes det er enkelt og fint samtidig som leggene gir det lille ekstra.

Syntes det passer med en grov glidelås til dette stoffet og lot derfor glidelåsen være synlig.


 Stoffet er kjøpt hos Schröder Modestoffen i Rotterdam

OG så må jeg vise dere hva jeg har med meg hjem fra Amsterdam. Nydelig mykt skinn i sjøgrønn farge
Jeg har lenge hatt lyst å sy i skinn, og gleder meg til å sy meg et skjørt til høsten eller vinteren :)

Kjøpt hos A.Boeken i Amsterdam


Tusen takk til alle dere som titter innom bloggen min, og tusen takk for alle koselige kommentarer :)

3 kommentarer:

Libe sa...

Visst är det bra med ett och samma mönster som man kan använda om och om igen men det blir ändå olika beroende på tyg .. Här är den jätte tuff :)

Kristin sa...

Igjen så frister du meg med nok en flott kjole i dette mønsteret! Må få rota meg til å prøve det igjen :)
Håper dere hadde en knallfin tur alle tre, ser for meg at det må ha vært topp :)

Helle sa...

Åhh, nå kjente jeg at jeg ble ørlite misunnelig. Aboeken var en av de bedre stoff-butikkene jeg har vært i, hvor nettopp tilgangen på de fantastiske skinnene var noe av det som trakk.

Selvfølgelig må man ha ny kjole når man skal på tur. Godt du rakk å få den ferdig. - Har selv yndligsmønstre som gjenbrukes og gjenbrukes...