søndag 23. november 2014

blyantskjørt i tweed

Dette skjørtet er et testskjørt for et skjørt jeg har hatt i tankene lenge, og jeg er i grunnen fornøyd med testen. Det andre skjørtet kommer til å være i ull og skinn, og ligger klart på klippebordet.


Jeg har tegnet mønsteret selv, men ser at det den siste tiden har kommet lignende mønster flere steder hvis noen vil prøve seg på noe lignende.
Jeg valgte å ha bare en glidelås i dette skjørtet, den delbare i front, og klippet derfor bakstykket i et stykke. Satte to innsnitt på hver side bak for fasong.


For å få plass til å bevege seg i skjørtet laget jeg en liten splitt i siden, synes det fungerer fint.
 
Skjørtet er foret med viskosefòr for hold og fasong, og så synes jeg skjørtet sitter penere på når det er fòret.


Rustrød tweed fra stofstedet.dk


I dag har jeg brukt dagen på å legge opp nye stuegardiner. Ikke hverken spennende eller særlig kreativt, men resultatet ble bra og da er det jo verd det ;)

Ønsker alle dere som titter innom en fin fin søndagskveld!

Ingen kommentarer: