lørdag 11. april 2015

Sinnasau

Disse søte sinnasauene til pinneguri/Ann Myhre måtte jeg bare prøve meg på.
 Og når jeg oppdaget dette røde kaunigarnet med lange fargeskift ble fargevalget enkelt. den er strikket ovenfra og ned og var skikkelig morsom å strikke, med striper og sauer og fargeskift skjedde det noe hele tiden.

Det er første gang jeg strikker i kauni, og er fornøyd med garnet. Det er godt og strikke med, og når jakken ble skyldt opp ble den lett og myk.
Siden garnet er ren ull, prøvde jeg meg på oppklipp uten å sy på symaskin først og det gikk overraskende fint. Valgte å brette kanten inn og sy den ned istedet for å sy inn bånd over sårkanten denne gangen.


Mønsteret er å få kjøpt på Ravelry.com. 
Garnet er kjøpt hos todamer.no,
Og knappene er fra stoff og stil



2 kommentarer:

Soltoppen sa...

Den jakken var veldig kjempefin altså.

mamma i nord sa...

Å den var nydelig.

Driver på med en jeg også, og Kaunigarnet er ett av mine favoritter.
Bare så synd att jeg er så treig, men må vel bli ferdig til slutt.