søndag 21. juni 2015

Ufo landing

Det har vært travelt i Sandefjord i det siste, og symaskinene er blitt kraftig forsømt. Bloggen likeså..
Men selv om jeg ikke har hatt tid til kreative sprell, har jeg innimellom slagene  vært flink og har fått gjort litt repareringsarbeid, mannen var rimelig imponert her om kvelden når shortsen ble fikset kvelden etter han hadde spurt ;) godt å ha unnagjort så jeg kan kose meg på syrommet når ting roer seg litt.
 
Denne jakken ble påbegynt i beynnelsen på mars, og har ligget i en krok og ventet på ferdigstillelse siden. Dette er av typen prosjekt "veien blir til mens man går". Det er alltid like spennende og se om prosjektet blir som man har tenkt og sett for seg. Når man ikke har planlagt så veldig før man går i gang, og ikke er helt sikker på hvordan man vil det ferdige resultat skal se ut kan det bli noen omganger med sprettekniven underveis..
 
 
 
Jeg kunne med fordel ha planlagt dette prosjektet bedre, og har hatt mye ekstra arbeid med jakken. Jeg begynte med å klippe den altfor stor, det var tabbe nr 1.
Fòr tenkte jeg at jeg ikke trengte men angret ved først prøving. Det blir fòr i neste jakke, helt klart. Synes jakken henger litt på klærne under uten for, men tanken var at det skulle være en lett sleng på jakke når jeg begynte.
 
Etter mye prøving og omsøm synes jeg at jeg har fått passformen sånn noenlunde. Liker de grove glidelåsene og de røde detaljene, men er ikke helt fornøyd med kragen. Vi får se hvor mye den blir brukt, akkurat nå er det heldigvis for varmt her til å bruke den men kanskje den blir grei til høsten.
  


 
De røde rutene frisker opp og gjør jakken litt røffere



kokt ull kjøpt i tygaffären i Gøteborg
tynn rutet ull kjøpt hos textart på klepp

2 kommentarer:

Helle sa...

Syntes de røde detaljene gjorde jakken litt morsommere og var et godt Design grep. Når veien blir til mens man går er min erfaring at man bør være åpen for store endringer, og ikke redd for å bruke sprettekniven. Men slike prosjekter er tidkrevende. Jeg ser på dem som læring da jeg synes prosessen er spennende, samtidig som de utfordrer kreativiteten på en annen måte enn når man har planlagt alt til minste detalj.

SiriR sa...

Så deilig med en landet ufo! Jakka ble kul den, så håper du får bruk for den når dagene blir kaldere igjen:)