lørdag 21. januar 2017

klar for et nytt kreativt år!

Jeg ligger litt etter med bloggingen, det har vært litt travelt den siste tiden,
 men nå er jeg klar for et nytt kreativt år. Jeg har altså ikke sluttet å sy eller å strikke :)
 
 
 Dette ble julekjolen min i år.
Det var ikke lett å ta bilder av den i vinterlyset, men den er helt sort med tråder i sølv. Den er knelang, med tre kvart arm, og kroppsnær med rett skjørt.

 
Den er sydd i Ponte knit, et av mine favorittstoffer. Det er strikket, så det er elastisk, men samtidig er det stødig og har litt hold. Perfekt stoff til dette mønsteret som jeg også ble jeg veldig fornøyd med. Kjempegøy når mønsteret blir helt som man har tenkt seg, dette blir nok en favoritt og det kan fort komme flere varianter i forskjellige stoffer. Det som er så greit med en sånn basiskjole er at det er stoffet som bestemmer uttrykket, perfekt til hverdagskjoler!

 
Noen nærbilder for å vise bedre fasongen på kjolen. Blitzen gjør at den ser grå ut, men den er altså helt sort.
 
fremme: Kjolen er delt i overdel og underdel,
og begge  er delt opp i fronstykke, bakstykket og sidepaneler

bak: Siden stoffe er elastisk droppet jeg glidelås denne gangen, det funker helt fint.
 
 
Tynn ullgenser strikket i deilig myk tweed fra Pickles. Den er strikket ovenfra og ned, og heter faktisk ovenfra og ned genser. Enkel hverdagsgenser med raglan. Det er disse tynne ullgenserne som blir mest brukt i min garderobe og det var på tide med et nytt innslag. Som vanlig har jeg lagt på ekstra lengde både på bol og ermer.
 
 
Tradisjonen tro så glemte jeg å ta bilde av årets julegaver også dette året.... Innimellom alt laget jeg dette handlenettet til meg selv. Sitatet er fra Dr.Seuss historie om Grinchen, og er skåret ut i glittervinyl med silhouetten.

Med den ønsker jeg alle dere fine, trofaste kaozlesere et riktig godt og kreativt nytt år!!

2 kommentarer:

Kristin sa...

Så koselig å se at det er liv på syrommet hos deg ☺ Jeg fikk sydd minimalt i løpet av 2016, og enda mindre kom vel på bloggen... Kanskje i år blir året jeg får sydd litt mer og blogga! �� Det er i hvert fall lov å håpe!

kaoz sa...

Vi satser på et kjempekreativt år med masse søm og blogginnlegg :) :)