søndag 9. april 2017

Knallrødt

Denne toppen lå ferdig klippet i over et år før den ble sydd sammen. Ikke for noen annen grunn enn at våren  kom plutselig i fjor (også), og det fristet mer å sy i noe annet enn ull. Stoffet er knallrød ull interlock i tykk og fin kvalitet. Toppen er både myk og varm, dessverre ble den ikke helt optimal i passformen.
 
 
Det har nok gått litt fort i klippeprosessen for toppen ble litt kort når den var ferdig sydd. Dette løste jeg med å sy på en bred ribbkant med knute i samme stoffet. Ermene avsluttet jeg med rullefald på overlocken.
 
 
 Nok et indiemønster jeg måtte prøve ut, denne gang fra Itch-to-stitch.com. Det er ikke noe galt med mønsteret, tvert i mot så er det et godt mønster med fine beskrivninger, bilder og trinn for trinn forklaringer. Det er bare ikke rett passform til min kropp, noe jeg strengt tatt burde sett før jeg begynte..
 

Liker når mønstrene er så gjennomførte og innsiden på plagget også blir fint.
 
 

2 kommentarer:

Helle sa...

Av en eller annen grunn forbinder jeg rødt med deg. Herlig farge, og flott modell. :) God påske.

kaoz sa...

Takk Helle! Ja, rødt er min farge, og spesielt om våren og høsten trekkes jeg veldig mot den. For meg er det en glad farge som gir energi :)