onsdag 11. juli 2018

Gretegenser

Denne genseren er så fin!, og jeg har lenge villet strikke den. Det er bare det at oppskriften er med høy hals, og jeg og høy hals går ikke så godt sammen. Heldigvis finnes det noe kloke og inspirerende strikkere der ute, og når jeg så en genser på Instagram med kort hals (@einkopptetakk), så rappet jeg skamløst ideen. Det gjorde bare genseren perfekt synes jeg! Tykk, varm og myk, og med ekstra lengde på bol og armer. Tror den blir fin å ha i høst og vinter! Ribbstrikket i sidene tar den litt inn i midjen og gir genseren et fint snitt. 




Jeg drømmer allerede om flere, i flere typer garn. Denne er litt romslig, tror også den hadde vært fin i en størrelse mindre og litt mer tettsittende.

Garn og oppskrift fra picklesoslo,  Tweedy og silk mohair. 

Ingen kommentarer: