fredag 2. november 2018

Kokong genser, og litt annet strikk

Denne genseren har jeg brukt litt tid på. Jeg er ikke så glad i vrangmasker, så denne fikk en lang pause i strikkekurven, men nå er den endelig ferdig og jeg er så fornøyd med den!

På grunn av alle vrangmaskene har dn kjempefin passform, den er passe tykk og så er den varm. Veldig fornøyd altså.


Mønster og garn fra pickles, strikket med en tråd merinobliss og en tråd alpakka holdt sammen.

Innimellom er det veldig greit med små raske prosjekter som går fort.
Denne lue heter blonder beanie, og oppskriften fant jeg hos knitting for olive. Den finnes i størrelse baby til voksen. Jeg har strikket den i garn fra lageret, og strikket den i pickles ekstra fin merino



Et skikkelig høstskjerf  har også kommet av pinnene. Strikket fra spiss til spiss for å få fem de fine fargeskiftene. Strikket i hjertegarns natur ull. Stort og tykt og deilig.


Akkurat nå har jeg en skikkelig julegenser på pinnene. Selvkomponert mønster, så spenningen er stor i strikkekroken..blir den bra, har jeg fått det til, og blir den ferdig til jul?

Ingen kommentarer: