tirsdag 19. februar 2019

60- talls kjole i merinoull

Før jul sydde jeg meg en 60 -talls kjole i merinoull. 
I det jeg så stoffet visste jeg akkurat hvordan den måtte bli. 
Litt nervepirrende søm ble det da det viste seg at jeg hadde for lite stoff, heldigvis fikk jeg kjøpt mer og fikk ferdigstilt kjolen.
Foreløpig har jeg ikke hatt noen anledning å bruke den i så den har hengt til pynt på syrommet og ventet på fotolys, men jeg er ganske sikker på at den vil bli en favoritt.



 Kjolen er knelang, lett innsvingetget i livet og har litt vidde i skjørtet. Mansjettene på ermene et laget lange sånn at de også kan brettes opp.

Stoffet er interlock i merino, et stoff som er veldig elastisk men likevel holder godt på fasongen. Produsert av finske myllykumsut

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Dette var en veldig fin kjole, så håper du får anledning til å bruke den mye framover :)