onsdag 13. mai 2020

Skjørt med volang og rusten genser

Dette skjørtet er enkelt og fort gjort å sy, med løpegang og strikk i midjen som holder omslaget på plass. Selv om det er enkelt så har skjørtet et veldig fint snitt, og volangene løfter det opp fra et vanlig omslagskjørt og gjør det enda mer feminint.


Mønsteret er fra stoff og stil, og er beregnet på vevde stoffer, men det funker fint i jersey også. Jeg har sydd mitt i en bommulsjersey, men tror det hadde vært enda finere i et stoff med tyngre fall som for eksempel viskose.
Stoffet er kjøpt hos trådsnella for en tid siden






Genseren er strikket i en rustrød farge som matcher skjørtet perfekt. Oppskrift er fra Sandnes garn, hefte 1715. Jeg har strikket i alpakkaull fta Sandnes. Et nytt garn for meg, og jeg er veldig fornøyd. Godt å strikke med, og gav et varmt og mykt plagg. Hvordan det holder seg i lengden vet jeg ikke enda, men det lover veldig bra. Dette er andre genseren min av dette mønsteret, jeg er så glad i den første at jeg måtte ha en til. Enkel hverdagsgenser, med den lille detaljen på skulderen, og passe tykk.


Ingen kommentarer: