torsdag 19. mai 2011

kjole i bomulls chambrey

Jeg har et flott stoff liggende som jeg har spart til et spesielt prosjekt. Siden jeg lider litt av klippeskrekk når det kommer til dette stoffet, så fant jeg ut at jeg skulle sy en testkjole av det mønsteret jeg skal bruke.

Nå er testen ferdig, og jeg liker snittet. Den var kjekk å sy, så jeg gleder meg til å gå i gang med kjole nr to. Må bare tørre å sette saksa i stoffet ;)

Kjolen er sydd i bomulls chambrey fra stoff og stil, og pyntet med et vevd pyntebånd jeg kjøpte på kremmerhuset for lenge siden.

11 kommentarer:

Soltoppen sa...

Kjempefin. Satt så flott på deg. Og må jo kommentere at du er i siget om dagen. Liker det.
Klem fra Ann Elin

Carina sa...

Vilken fin klänning /kjole du har sytt. Jag tyckte mycket om modellen, vad är det för mönster du har använt?
Hilsen fra Carina / Sverige

Carina sa...

Glömde skriva... Jag brukar också göra som du när jag prövar ett nytt mönster, att jag syr i ett gammal tyg/stoff eller så tar jag ett tyg/stoff som jag har köpt billigt så gör det inte något om det inte blir helt som jag tänkt mig ...:-)

Libe sa...

Sätt saxen i tyget :) det blir jätte bra.

kaoz sa...

Tusen takk alle sammen!!


carina:
mønsteret er
onion mønster 2016 (empire spencer)

Carina sa...

Tack, jag får titta efter det mönstret, verkar vara en bra modell :-)

Hobbymegher sa...

Knallfin!
Kjempefin modell. :D

TinaF sa...

En kjempefin kjole! Gleder meg til å se kjole nr 2 :) Og du, tusen takk for at du har linket til min Give Away!! Du er en knupp!

Helle sa...

Perfekt passform så vidt jeg kan se. Likte godt rynkene under bysten, de synes jeg du har fått veldig fint til.

Forstår det med klippeskrekk. har man først satt saksen feil i stoffet er løpet kjørt. Ser ut som om du har klart det veldig fint her. Tror jeg også må ta en kikk på mønsteret, har ikke vært borte i det før.

Singh sa...

Superduper fin! Detta mönster måste jag kolla upp!

Maren sa...

Still my favourite <3