mandag 25. juni 2012

Ny vri på fjorårets favoritt

I fjor sommer oppdaget jeg Onion sitt kjolemønster 2016. Jeg ble så glad i mønsteret at jeg sydde meg tre kjoler (første, andre og tredje) Er så fornøyd med dette mønsteret, og har brukt kjolene masse. Det blir helt klart flere varianter av denne kjolen.
For å teste ut hvordan mønsteret fungerer på stretchstoffer har jeg sydd meg en hverdagstopp/tunika i jersey og interlock.



Jeg hadde ikke så mye av det prikkete stoffet som jeg først trodde..dette oppdaget jeg selvsagt etter at jeg hadde klippet alle delene til fremsiden ;) Jeg valgte å sy baksiden i hvit interlock. For å få helhet kantet jeg med den prikkete jerseyen og sydde tre hvite knapper på fremsiden.





De tre knappene er ordknapper i porselen fra Snella og petronella med ordene litt engle barn.
Jeg så disse på en sybutikk og måtte bare ha dem. Jeg har alltid vært snill pike, noe som irriterte broren min skikkelig når vi vokste opp. Han mobber meg faktisk enda med at jeg er et englebarn og aldri bryter reglene. Så som et lite stikk tilbake med en dose selvironi måtte jeg altså lage noe med "litt englebarn" som tema. Syntes det passet på den søte toppen. Spent på om jeg får noen kommentar på den neste gang vi treffes :D

Prikkete jersey fra Textart.no
Interlock fra Hilco
knapper fra snella og petronella

1 kommentar:

Kristin sa...

Kjempefin. Du er så flink til å lage klær til deg selv!