mandag 13. august 2012

Om blekt sjøvann, og en rosa panter

Jeg er ferdig med genseren min! Det var en aldri så lite stolt kaoz som festet trådene i går.
Og jammen ble den ikke rett størrelse også denne gangen :D
Jeg har strikket den en del lengre enn orginalen og er egentlig ganske fornøyd. Ser at den vil sige i bruk, men pyttsann den er myk og god og blir den for bumsete er den god hjemme. Nå når den er ferdig ser jeg derimot at det helt klart er en sommeregenser. Tror ikke det blir så lekkert med ulltrøye under ;) Men jeg har to silkesingleter i samme fargenyansene som blir fine under, så jeg får bruke den litt nå før høsten kommer.



Mønster (god karma kamelongenser) og økologisk bomullsgarn  fra pickles.no

Det har ikke blitt den stor aktiviteten på syrommet enda. Influensaen gikk over i bihulebeteenlse og formen har vært rimelig laber. Men abstinensene ble så store i går at jeg måtte inn å prøve meg på et bittelitre prosjekt.

Jeg har nylig kjøpt meg ny mobil, men får ikke tak i mobilveske til den. Tenker at det er greit å ha litt beskyttelse på den når den liggger og dingler i veska, så da var det bare å sy.
Dere som har fulgt meg en stund kjenner nok igjen det tøffe Think Pink stoffet jeg sydde grytekluter til broremann av. Kule Rosa Panteren passet fint til dette prosjektet synes jeg :)
Etuiet er fôret med volumvliselin for litt padding.



Quiltebomull med Pink Panthereren kjøpt på tradera for lenge siden
Rosa bommullslerret fra stoff og stil
og volumvliselin fra kaktus quilt

3 kommentarer:

Singh sa...

Så fin den blev, med passform och allt! Kul med din nya leksak som fått ett fint skydd också!

Libe sa...

Jag håller bara med :) den blev jätte fin ! Det är så kul när man blir riktigt nöjd när det är klart .

Anonym sa...

Flinke Kaozen min.
Alin