fredag 12. april 2013

Fargeglad

Det har vært stille her på bloggen i det siste. Jeg har vært på tur igjen :) Fine dager i et vårvarmt Rotterdam.

Som de tre foregående turene mine dit, har jeg altså vært med mannen på jobbtur. Jeg begynner å bli godt kjent i byen, og har kost meg med å gå på besøk i favorittbutikkene mine. Ellers har jeg slappet av med en god bok, strikketøy og god mat. En liten miniferie fra det sure og kalde været her i Sandefjord.

En av butikkene jeg alltid er innom er som dere vet Shcröder Modestoffen, som aldri svikter. Denne  gangen var butikken full av flotte og fargerike sommerstoffer. Fikk med meg litt denne gangen også, og siden mye tyder på at dette var siste turen passet jeg på å fylle opp med nåler og basistoffer.

Tøff italiensk jersey

Dette fargeglade stoffet får meg til å tenke på det
spanske klesmerket Desigual


Tynn bomullstoff med stretch og
tøff italiensk jersey
tynt bomullstoff, viskosejersey og bomullsjersey

Synes jeg gjorde et par funn med disse
 som er siste rest av salgsvarene fra i vinter, 5 (!) euro meteren
(stumme bomullstoffer)
Basisstoffer
Isoli, bomullsjersey og viskosejersey

Fin italiensk draktull og fòr
Dette er til en kjole jeg fikk bestilling på før jeg reiste

Før vi reiste sydde jeg meg en rundtomkring. Det tøffe robotstoffet matcher de turkise joggeskoene mine perfekt, og ble derfor valgt til formålet :)
Bomullsjersey fra mjukatyger.se

her er skjerfet snurrer tre ganger



Et lite tips til slutt. I mange sybutikker kan man kjøpe mønstervekter. Veldig kjekke når man skal tegne av mønster fra mønsterark eller for å slippe knappenåler når man skal klippe ut etter et mønster. Disse muttrene gjør samme jobben, to esker til i underkant av 100,- på  Biltema.







1 kommentar:

Helle sa...

Mønstervekter har jeg aldri hørt om før..? Har vel heller ikke sett det som et problem. :)

Så mye fint du får med deg hjem. Deilig når man finner en by som man trives og, og attpåtil har god tid til å bli kjent. Vi har det sånn med København. Blir aldri lei. . :)