søndag 2. juni 2013

Kjole/ tunika med rillekant

Falt for denne modellen en kveld jeg satt og surfet på Du store alpakka sine sider. Tøff over langermet genser og tights.

Synes de har nydelig garn, men var ikke bestemt på at det måtte være akkurat dette garnet. Etter god hjelp i garnbutikken endte jeg opp med garn fra sandnes garn. De hadde brukt denne garnkombinasjonen på flere skappelgensere, og anbefalt det fordi kjolen ville holde fasongen godt. Fordi jeg ønsket meg en kjole strikket  jeg den ti cm lengre enn orginalen. Jeg kommer til å bruke den over strømpebukse eller tights, og følte tunikalengden ble litt kort til meg midtvinters. Jeg felte også av litt strammere for å få litt tettere utringning.

Strikket på tykke pinner gikk det ganske radig



Myk og varm,
og i stor fare for å bli vinterens favoritt

De røde knappene er en tøff kontrast

Orginalen
Bildet er lånt fra dustorealpakka.no
Oppskrift; Maskerdader 12 modell 20
Garn; Sisu og silk kid mohair fra Sandnesgarn
kokkosknapper fra Schröder Mode

2 kommentarer:

mamma i nord sa...

Den var utrolig fin.

Klem Tanja

Helle sa...

Den var utrolig tøff. Så fint med de røde knappene til. De ble som vanlig prikken over i-en. Du er god med kontraster. :)