fredag 6. september 2013

Et lite skjerf, og en herlig godtepose :)

Det er fortsatt litt lite tid og overskudd til å leke på syrommet, men jeg er innom noen minutter her og der. Akkurat nå holder jeg på med en ullkjole i nydelig italiensk ull, og håper jeg snart kan vise dere en ferdig kjole. 

Ellers er jeg blitt skikkelig hekta på strikking, og hendene finner strikkepinnene så fort jeg setter meg i sofaen :) Dette skjerfet ble ferdig for et par dager siden. Det er strikket i ekstra fin merino og er silkemykt og lunt, og litt tungt så det legger seg godt rundt halsen. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og det var så kjekt å strikke at de nok blir flere. Selv om jeg er veldig fornøyd med det ferdige resultatet tror jeg ikke det blir flere i akkurat dette garnet da jeg synes det var litt tungt å jobbe med.


 Litt vanskelig å se, men skjerfet har rysjekant. Dette gjør det litt mer spennende og litt søtere enn de vanlige trekantskjerfene/sjalene jeg pleier å strikke.

Garn; ekstra fin merino, og mønster Drops 127-29 sjal med rysjekant, fra dropsdesign

Jeg er veldig glad i Pickles garn. Jeg synes garnet holder god kvalitet, er godt å arbeide med, og så har de godt utvalg i garnsorter og farger. I tillegg har de mange stilige mønster :)

Etter at jeg måtte rekke opp Frk .Seiler kom jeg litt dårlig ut med angora til den nye modellen jeg vil strikke. Da var det veldig enkelt å la noe ekstra falle opp i handlekurven. Det brune garnet er tweed og skal bli skjørt, veldig spent på hvordan dette blir, og det gule kan hende blir et sjal/skjerf... Fargene i dette går fra oker til solgult og er utrolig fint. Denne fargen er nyoppdaget i høst, og jeg ser ikke bort ifra at det kanskje kommer mer både strikket og sydd i oker, sennep, karri farger etterhvert.

2 kommentarer:

Libe sa...

Du är väldigt duktig på att sticka :) fint blir det. Den gula färgen är helt underbar :) har alltid älskat gult

mamma i nord sa...

Skjerfet var kjempefint, og merino er jo så deilig.