torsdag 20. februar 2014

Barnehagevotter og en myk lue

Jeg kjenner en liten frøken som trengte votter. Mor fortalte fortvilet at ingen av vottene ble brukt, og at frøkna hadde fått eksem i  vinterkulda. Dette gjorde vondt i barnehagetantehjertet mitt, og jeg tilbød meg å strikke et par. Kanskje hjemmestrikka votter som sitter godt ville være bedre nå det skal lekes og forskes på kalde vinterdager? Hun fikk selv velge farge, og så har jeg brodert forbokstaven hennes med maskesting. 

Nå er jeg spent på hva frøkna synes. Jeg har sagt at om hun synes vottene er gode skal hun få et par til, godt å ha noe bytte med når vottene blir våte i snøen :)

Vottene er strikket i smart fra Sandnes Garn,
 og så har jeg brodert med dobbel tråd babyull  (restegarn)
Etter å ha søkt litt på nettet fant jeg en oppskriften som har fått mye skryt, en snill blogger har delt oppskriften sin på "barnehagevotter"  her 



Og så har mannen fått seg ny lue. 
Han trengte en varm lue i ull, men det har vært vanskelig å finne et garn som ikke klør. 
Strikket i ekstra fin merino fra drops, oppskriften er også derfra. 



1 kommentar:

Helle sa...

Så koselig - og veldig snilt av deg å strikke votter til den lille frøkna. Krysser fingrene for at disse faller i smak hos den lille.