tirsdag 2. september 2014

Høstfarger

Hvert år når høsten kommer så må jeg finne frem noe rødt. For meg er det en farge å bli glad av, og en farge som gir energi. Et dykk i skapene og dette jerseystoffet ropte om få bli til skjørt. Egentlig kjøpt inn med tanke på en topp til meg selv, men siden jeg ikke var så sugen på å sy en topp akkurat nå, så fikk det viljen sin. Veldig enkelt og etter samme oppskrift som jeansjerseyeskjørtet, hvorfor ikke gjenta noe som viste seg å være en suksess, det er nemlig så mye brukt i sommer at det begynner å bli slitent og nuppete :)

Helt enkelt skjørt med strikk i livet

Strikketøyet er også preget av høst, jeg har den siste uken strikket på en klassisk tweedgenser i pickles herlige tveedgarn cash -yak. Det er vanskelig å å et godt bilde av den fine fargen som er sennepsgul med røde og brune innslag


Ermene er kommet på, og fellingen er påbegynt :)

viskosejersey kjøpt hos schröder Modestoffen i Rotterdam

Ingen kommentarer: