torsdag 13. november 2014

tynn ulltop

Jeg veldig glad i ull, og med unntak av midt på sommeren så bruker jeg ull hele året. Jeg savner noen fine ulltopper i garderoben, de gode gamle ulltrøyene er gode og varme og gjør absolutt jobben sin- de ser bare ikke så snasne ut. Jeg har derfor en lang stund planlagt å sy meg noen finere topper.

Først ut er denne i tynn og fin italiensk ulljersey. Denne ble til underveis, og jeg er egentlig veldig fornøyd. Det beste er at jeg husker hva jeg har gjort så jeg kan sy flere.

Kanten nede på toppen knyttes i siden, en liten søt detalj i et forsøk på å gjøre toppen litt mer spennende. Det sorte stoffet er også ulljersey og plukker fint opp det sorte i hovedstoffet.


tynn ulljersey fra Misan textiles i London
sort ulljersey kjøpt hos sydilla.no

1 kommentar:

Maria sa...

Kjempefin ulltopp! Enig i at det er vanskelig å finne finslige ulltopper:)