tirsdag 5. november 2019

Klar for høsten

Jeg har letet etter den perfekte skinnjakken lenge, og endelig fant jeg den. Den er så fin at den var verd å vente noen år på. Ser for meg at den blir perfekt med alle kjolene, skjørtene og strikkagenserene mine. Og siden jeg hadde både et nysydd skjørt og en fersk genser så fikk den være med på bildet.


Genseren er strikket i angora, og er fjærlett og varm. Den er perfekt i snittet, og faller veldig fint mot kroppen. Jeg er så glad for at jeg har flere farger og potensielle gensere i lageret, da dette fine garnet dessverre er gått ut. Fargen er støvet grågrønn, og den passer perfekt til det nye skjørtet mitt.


Skjørtet er et sånt enkelt skjørt med strikk i livet som ikke hverken er vanskelig eller tar så mye tid å sy. Men det har veldig fint snitt, og fint fall. Klippet på frihånd med utgangspunkt i hoftemålet. Hovedstoffet er jerseynet, og så har har jeg fôret det med samme viskosejerseyen som er i linningen. Laget det lengre bak, og avsluttet med rullfald.


1 kommentar:

Soltoppen sa...

Knallfint sett. Du er såå heldig som føler deg vel i skjørt!