søndag 29. september 2013

Jentetur til Aalborg

To syglade venninner på stoffshopping i Danmark, ikke så dårlig utgangspunkt for jentetur :)
Vi dro hjemmefra i syvtiden onsdagsmorgen og var hjemme torsdagsnatt i halv tre tiden, på den tiden fikk vi kost oss skikkelig, skravlet masse og shoppet masse fine stoffer.

Vi var innom 3 butikker;
STOFSTEDET, var den butikken vi gledet oss mest til. De har også nettbutikk (stofstedet.dk) og vi hadde sett oss ut en del stoffer allerede før vi dro.. Her var det stort utvalg, og det ble rett og slett vanskelig å velge. Hadde vi dratt her først tror jeg at jeg hadde brukt budsjettet og vel så det her ;-) Hyggelig og hjelpsom betjening bidro også til et ønske om å komme tilbake.

Stof2000, (stof2000.dk) har mange butikker i Danmark og var et selvklart stopp på veien. 
Også her var det fort gjort å fylle opp en pose...

Stoff og stil måtte vi også innom. Alltid spennende å se om de har andre stoffer enn i butikkene hjemme, noe de også hadde. Fikk med oss litt herfra også vi.

Siden vi skal stå på julemarked i år også, handlet vi inn til dette. I tillegg handlet jeg litt til bestillinger, litt utstyr og mønster og så måtte jeg jo snope litt til meg selv...

Har lyst å vise dere hva jeg kjøpte til meg selv. Gleder meg til mange koselig timer på syrommet utover høsten og vinteren :)

Bakerst:
Fast og mykt ullstoff med hundetenner fra stoff og stil,
sjøgrønn fast ull som kanskje blir årets ulljakke fra stof2000,
 myk og tykk jersey, og fast, tykk ribb i merinoull fra stofstedet.

I midten;
Jersey med hundetenner, og gråbrunn jersey med sølvprikker fra stofstedet,
 karrygul jersey fra stoff og stil
og herlig ullgarn fra softedet.

Fremst:
 blondejersey, og bisebånd med hundetenner fra stof2000

2 kommentarer:

Helle sa...

For en herlig tur dere må ha hatt. Synes du har vært flink til å kjøpe farger som passer til hverandre. Til og med garnet var jo helt samstemt. :) Har veldig sans for den gule til sort og grått. Spent å se hva du får ut av dette utover høsten. ;)

mamma i nord sa...

Omg her var det mye fiiiiiiint.
Blir kjempespennende å se hva du lager av dette, og det er helt utrolig att det kommer fra meg, men det karri fargede var hærlig.
Ser det for meg i en hærlig combo med noen av de andre stoffene.

Klem fra Tanja