lørdag 19. desember 2015

Merry Grinchmas

Desember har vært travel, og har gått fryktelig fort. Julegaver har blitt sendt avgårde før de har rukket å komme på film langt mindre på bloggen.

Innimellom gavepakking og andre desembersysler, har jeg likevel sneket meg til noen timer på syrommet og har laget, for meg, den ultimate julekosekjolen.

Jeg elsker  nemmelig Dr. Seuss historie om Grinchen, og har altså laget meg en grinchinspirert kjole, pyntet med rød og hvite striper og med julekuler.
Planen er å bruke denne hjemme i sofaen i stedet for joggedress eller morgenkåpe.


Ansiketet til mr Grinch er klippet ut for hånd i HT vinyl og strøket på hetten.
Håret er laget av garn


ekstra stor hette, og en sidelomme

 Julekulene er også HT vinyl,
og i den hvite har jeg skrevet "merry Grinchmas" med permanent tusj

materialer:
velour fra stoff og stil
stripete jersey fra stoffbutikken
div HT vinyl
garn fra Du store alpakka

1 kommentar:

Kristin sa...

Den kuleste julekjolen noensinne!