lørdag 23. juli 2016

Betty jakke

Jeg har prøvd meg på bomullstrikk igjen, denne gang i kombinasjon med alpakka. Den tynne tråden gjorde hele forskjellen, jakken ble lunere og fikk mer hold. Tror dette er en fordel for jakken er strikket på tykke pinner og er ganske tung.
 
 
Min lille vri på jakken er å strikke den i to farger som går ton i ton. Jeg er ikke så glad i å strikke frem og tilbake, så jeg valgte og strikke rundt og klippe opp. Sårkanten er skjult med et søtt skråbånd fra Liberty.
 
 
 Knappene er hvite plastperler som jeg fant i knappeboksen. Jeg er så heldig å ha fått arve 3 knappebokser, og har mange fine gamle knapper. Disse aner jeg at kanskje er fra 80 tallet, og synes de kledde jakken godt.
 
 
 Før jeg klippet opp, strøk jeg litt vliselin på baksiden. Etter at jeg klippet, kastet jeg over. Synes dette funket fint. Ofte blir kanten litt hard fordi jeg syr mange ganger opp og ned for å sikre klippekanten.
 
En helt enkel 60 tall inspirert jakke som blir fin til kjoler. 
 
Oppskriften og garnet er fra Pickles.no. Jeg har brukt organic Cotton og pure thin alpaca

Ingen kommentarer: