lørdag 11. februar 2017

Don't grow up, just grow wings

Batmangul flockvinyl måtte jo brukes til noe batmaninspirert. Sitatet fant jeg på nettet. Laget med silhouetten og presset på et ferdig handlenett.



Jeg trengte en badekåpe, og hadde litt deilig bambusfrotte liggende.ekstra lange armer, knelang og med glidelås i fronten. Raglanermer bare fordi jeg liker det best, og stor hette. Rester av batmanstoffet som for i hetta, knappestolpe og innsiden av lommene.


Lun og myk, deilig.


Pysjsen for den som vil være tøff i pysjamas.
Buksen er sydd i bommulsjersey og er en litt baggy stilongs. 
Ribb i livet og nede på beina


Selv om jeg som oftest lager mønstrene mine selv, er det veldig gøy å prøve andres mønster innimellom. Jeg er stor fan av indiemønstre, og blir henrykt når noe bare passer uten at jeg må gjøre for store endringer. Mønster på toppen har jeg funnet i Kristin Thorsnes sin siste bok, Heilt spesiell-sy til liten og stor. En kreativ dame som har inspirert med farger og mønster i flere år, du finner henne både på Fb, Instagram og på blog under Heilt spesiell.
Eneste endringen jeg har gjort er å sette i ribb nederst på bolen. Toppen er løs men føyer seg fint (min er sydd i viskosejersey) og er rask og sy. Kantingen og trykknappene gjør den litt spesiell.

Ingen kommentarer: