lørdag 4. mars 2017

MEGAN DRESS


Jeg har testet ut enda en indiedesigner, Tilly Walnes, damen bak Tilly and the buttons. For de som har sett det britiske syprogrammet "sewingbee" så var Tilly en av deltakerne i det første programmet. På hjemmesiden  tillyandthebuttons.com finnes mønstre å få kjøpt i ulike vanskelighetsgrader, samt tips, triks og tutorials. 

Dette mønsteret fant jeg i boken hennes, love at first stitch. For meg var det akkurat det, jeg er kjempebegeistret og litt forelsket i dette mønsteret. Godt utarbeidet mønster med fine detaljer, og til meg var passformen helt super! Den eneste endringen jeg har gjort er å legge på lengden både på bryststykket og på skjørtet. Mønsteret er tegnet for vevde stoffer, jeg gikk ned en størrelse og sydde min kjole i en ponteknit i ullblanding, det funket veldig godt.

Innsnitt skaper fin fasong, og sammen med puffarmene blir kjolen søt og feminin. Jeg planlegger flere varianter av denne kjolen. Drømmer blant annet om en med trekvart arm, uten puff, krage og i burgunderrød dressull.


(De lyse rutene på skjørtet er solen som kommer inn gjennom persiennene)

Ingen kommentarer: