torsdag 22. oktober 2015

Hoodie

Høsten er kommet for fullt, og med den basillene og ugrei form. Det er blitt langt mellom innleggene i det siste, jeg håper ikke dere har glemt meg. Planene for høsten er mange både på syrommet og på strikkepinnene, så jeg håper jeg får ferdig  litt å vise dere etter hvert.

Denne hettejakken, er i tykk ull og er tenkt som en utejakke. Den har deilig stor hette, ekstra lange ermer som kan dras over kalde hender, og så fikk den grov glidelås på skrå.



Synes  stoffet og fargene i det er veldig fint, og planen var denne gangen en hettejakke med et mykere uttrykk, men når jeg begynte å klippe synes jeg den ble litt kjedelig og  følte stoffet trengte å rockes opp litt. Heldigvis hadde jeg nok stoff til å gjøre de endringene jeg syntes skulle til.




Hetten er fòret med myk sommerfugljersey fra Janus
Jeg valgte bort fòr, og skjulte derfor alle sømmer som vil være synlige når jakken er åpen med bendelbånd. Ikke nødvendig når jeg syr med overlock,men jeg synes det blir så mye penere. 


 

Stoffet er kjøpt hos Schröder modestoffen i Rotterdam
Den sorte ulljerseyen er fra janus butikk, ull på rull

Ingen kommentarer: