fredag 30. juni 2017

Nytt verktøy, og lek med ord

Jeg har kjøpt meg strykepresse. Ååh hvilken herlig og effektiv ting!! Jeg er ikke så glad i strykejernet men liker at ting er strøket..denne letter arbeidet noe helt enormt! Vanndamp og trykkpress sletter ut på et svitsj, jeg er frelst. 


Bonusen er at den like effektivt fester vinyl. Her er resultatet av testen i går.



Jeg så en gang et bilde der en hadde laget et vinyltrykkk med nordnorske kraftuttrykk, dette ga meg ideen om å lage et med ord og utrykk fra min egen dialekt, stavangerdialekten. Jeg har valgt ord og utrykk som jeg enten har et forhold til eller som jeg bare synes er morsomme. Nå har jeg bodd borte i så mange år, at jeg stadig hører utrykk når jeg er "hjemmom" som jeg har glemt.

Trykket er grått på svart. Det nederste bildet er tatt med blitz så det er lettere å lese teksten på bildet.

Ingen kommentarer: